tisdag 26 april 2011

Nya träd, en snickare och underbart väder........


Hej på er alla.
Jag hoppas att ni har haft en underbar Påsk. 
Vilket väder man har haft, man bli ju riktigt bortskämd. 
Här har vi myst hela Påsken med vänner & familj.
Ätit god mat och bara umgåtts. 
Men lite arbete har vi hunnit med också.
Det var dags att sätt nya träd på vår baksida 
då Körsbärsträden vi hade bara "la av"
Så mannen var duktig och slet som ett djur för att få bort 
det gamla och sedan sätta i det nya.

Ett Havtornsträd, hade faktiskt aldrig hört talas om det.
Men det var kärlek vid första ögonkastet.
Titta vilka vackra blommor.




Och så blev det ett Äppelträd som killarna ville ha.
Mysigt.



Så här står dom nu bakom vår K märkta sten mur.......






En snickare har varit hos oss också över Påsken.
Han har börjat göra i ordning 
Skimmelgårdens Gårdsbutik........
Det kommer att bli så fint 
och jag hoppas att kunna öppna någon gång i maj.


Inte så mycket att se just nu
men jag återkommer när det hänt lite mer.
Under tiden får ni hålla till godo med nätbutiken:

Här har det kommit in massa härliga produkter.
Bl a. från danska IB Laursen 
och deras underbara Mynte serie.
Ljuvliga kannor, muggar och muffinsformar.

Jag hoppas ni alla får en härlig dag.
Kram på er
Icka

5 kommentarer:

  1. Pappa har ett sådant trä och det är jättefint på våren. Ljuvliga blommor, så du kan nog njuta av det trädet sen :)
    Tack för hälsningen hos mig.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! Ser ut som ni haft en skön påsk, som många andra! Spännande med snickare hemma, det ska vi också få, hoppas jag! Kika in på min blogg, har skrivit om din butik där idag!! Kram, Cissi

    SvaraRadera
  3. Havtornsträdets blommor, så ljuvliga o äppleträd är kul att ha, tycker jag.
    Då kan det bli fin frukt som man kan göra lite smått o gott av o fylla de ljuvliga Cupcakes.
    Skall bli så spännande att se butiken när den är klar!
    kram o ha det så bra i det fina vädret!
    M

    SvaraRadera
  4. Halloj!

    Vilken härlig blogg! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Nämen du...vad roligt att du ska öppna en butik !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera