måndag 2 maj 2011

Mitt kök.............

Det första jag tittar på när jag läser nya Bloggar 
och även Inredningstidningar är:
KÖK
Det är något visst med det. 
Det säger så mycket om en människa/familj tycker jag.
Dessutom ger det så ofantligt mycket inspiration.
Köket är det stället där jag ändrar om mest.
Fast nu för tiden känner jag mig lite mer begränsad 
eftersom vi öppnat upp mellan vårt kök och vardagsrum.
 
Köket var så litet och till slut så fyllde det ingen funktion 
som sittplats för hela familjen, därför gjorde vi så.

Så idag tänkte jag lägga upp lite bilder från vårt kök.


Vi satte in detta kök för tre år sedan snart.
Jag älskar det lika mycket ännu.
Innan hade vi ett gult Marbodal kök,
det fanns när vi flyttade in och jag hade inte 
fått min kärlek till "Vitt" ännu.





 Det lilla flugskåpet som ni ser på bilderna
är mig väldigt kärt.
Det var kärlek vid första ögonkastet och när
jag tog in det till min butik
var jag tvungen att ha ett eget.
Ni hittar det i min Butik Skimmelgården
Bara klicka på länken så kommer ni dit.


Har ju också vissa favorit kök bland andra bloggare
och dom skall jag visa senare i veckan tänkte jag.
Skall även visa mina inköp som jag gjorde
när vi var på härlig mini semester jag och min man
med våra underbara vänner P & U
i Helsingborg/Helsingör.

Vad är det första ni kikar på när ni läser
Bloggar eller Inredningstidningar?
Hade varit kul att få veta.
Tack för att ni kikar in.
Det är så roligt när ni lämnar en liten kommentar.

Kramelikram


8 kommentarer:

  1. Ja, håller med om att KÖK är det jag gillar mest att titta på i bloggar o inredningstidningar, även HALL. Där är jag o pyntar o grejar om lite då o då. Just nu har jag tagit bort en lucka i köksskåp o har satt fram lite grejer, som syns, bla den fina vispskålen, köpt på Skimmelgården!!!!
    Nya ideer kommer framför allt på våren o givetvis advents-o juletid!
    Ditt lilla skåp gillar jag jättemycket! o VITT, älskar VITT!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Väldigt, väldigt fint! Kram Malin Jardebrand

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint kök.:-)
    Jag gillar också att titta på kök mest.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Vilket underbart fint kök ni har. Kök är nog det som jag kikar på först med när jag tittar på bloggar och läser inredningstidningar. Man spenderar ju så mkt tid i köket så det känns som det viktigaste rummet i huset.
    ha en fin dag!
    Kram johanna

    SvaraRadera
  5. Heje!
    Vilket fantastiskt kök ni har, som resten av huset verkar det som!!
    Vi bor väldigt litet så det första jag tittar på i tidningar och på nätet är nog förvaring, compact living, bra & fiffiga lösningar m.m.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket snyggt kök du har!! Håller med, kök är viktigt det är en central del av hemmet!!
    Ha det så gott!!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  7. Tyvärr känns det inte som om jag har sett ert kök eftersom jag alltid har fullt upp med något intressant samtalsämne med dig eller M (eller våra goa barn)..jag får nog spana in bilderna /P

    SvaraRadera
  8. Hihi jag är precis likadan!
    Så nu sitter jag här o tittar på ditt fina kök!
    =)

    Ha det fint!

    Mvh Liza

    SvaraRadera