torsdag 30 juni 2011

Nytt i tallrikshyllan........

 Har slängt in lite nytt i tallrikshyllan och runtomkring.

Tog in lite skira vit/rosa Pionér från trädgården
och kände att lite vitt/rosa/rött fick det bli.
Tänk att en liten grej man gör kan leda till en totalförändring.
Har ni så med?
Det liksom faller på plats med en grej man gör.

Satte mina härliga engelska rosa/röda tallrikar
i tallrikshyllan tillsammans med bl a silver fat.


Dessa silverfat är mig väldigt kära.
Det är priser som min morfar vunnit på
30 talet som boxare.
Jag blir alldeles varm när jag ser dom och längtar så efter
min underbara morfar som jag har så mkt starka minnen av 
fastän jag bara var 8 år när han gick bort.
Så jag är väldigt glad att jag fått dom av min mamma.



Och vet ni vad mera?
Min underbara kärlek har lovat mig att jag skall få måla mina golv 
VITA!!!!
Jippie.
Tips mottages tacksamt på hur man går tillväga.


Lite nytt också på hyllan
ovanför matbordet.
Bara älskar dessa kannor från
Ib Laursen.
Kan man ha som saft kanna, till sommar blommorna
eller bara ha stående.
Finns i min butik
(bara klicka för att komma dit)

 I bakgrunden ser ni mitt fönster 
som jag hittade på en grym loppis för
bara hundralappen.

Nä nu är det sängen.
Det är lite sjukstuga här hemma.
Både jag och mannen har ont i hals och nacke.
Den minsta har varit sjuk med hög feber.
Och den stora svimmade nästan idag på 
fotbollsskolan.
Så nu blir det till att mysa hela helgen.

Ha en härlig helg alla!!
Tusen tack för att ni tittar in.
Det värmer.
Kramelikram


6 kommentarer:

  1. Vilken underbar man du har!!!!!! Vita golv, läckert o hela ert hem är så underbart! Mycket att kolla i butiken när jag kommer hem från Kivik!!
    Krya på er o ha en bra helg, kramar från mej!

    SvaraRadera
  2. Tycker det blev kanonsnyggt. Fint kök du har. Ja ibland bara stämmer allt helt plötsligt när en sak kommer på plats man bara känner sig så nöjd och kan titta på den hela tiden. Den blir liksom pricken över i. Önskar jag hade plats för en tallrikshylla. Har hylla men ingen vägg. Låter så fint med vita golv, go gubbe du har. Önskar dig en skön fredag...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Så fin tallrikshylla, och jag gillar ju också röda inslag. Superfint med tallrikarna, och bordet!! Vilken underbart fin bordsskiva. Hals och nacke, låter som ni haft AC:n på i bilen. Hoppas ni mår bättre idag, krya på er och ha en fin helg.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. När jag såg den röda tallriken fick jag en känsla av att jag har ett set med skålar i samma serie. Ska fixa foto på dem, så du får se!

    SvaraRadera
  5. Tack du himmelskt snälla som ville köpa mig en radio. Du får en att tro på livet igen du. Tack söta du men jag fick en av Nettan. Önskar dig en goooo helg. Här regnar de såklart.

    Bamsekram Lisa

    SvaraRadera
  6. Sicket fantastiskt fint hem ni har...
    O vita golv e ju så fint, vi målade vitt i köket! Men uj vad smutsigt det blir hela tiden, det blir väl så när man springer ut o in hela tiden...vi ska nu satsa på en grå industriplastmatta i stället, det e så snyggt! Passar i vårat retrokök...
    Ha en fantastisk sommar, ta hand om er!
    Saknar er o krama familjen hårt!

    SvaraRadera