måndag 6 juni 2011

Trevlig Nationaldag.........



Jordgubbar hör väl till en varm och fin National dag som denna.
Jag hoppas ni alla har det gott.

Visar vår helg i bilder.........(0:


Mys med underbara vänner i Fredags.
Då dracks det väldigt gott 
Mousserande Rosé Vin med jordgubbar.


Barnen fick hemmagjord Rabarber saft
a la Lelia


Spackel och fix i Gårdsbutiken
Snart klart (hoppas jag)

RENSNING
av Kirskål.
Någon som har bra tips på hur man 
blir av med det?
Är så trött på det!!

(Bild allt om mat)

 Härlig sällskap i Lördags
med fotboll, grillad kyckling
och potatis sallad 
av färsk potatis


Önskar er alla en fortsatt härlig 6 juni
Kramelikram

6 kommentarer:

  1. Härlig Nationaldag, och vad gott- Jordgubbar.
    Jag ser att ni haft en underbar helg - mys med vänner o god mat o vin.
    Så härliga glas o skålen med bären i!
    Jag har ju nyss fått två härliga skålar-Ib Laursen!!!!, serverat bär i dessa!
    Ja, kirskålen!!!!!!, trötta ut den, det har min man!!!! gjort, man får hålla på ideligen o så vips-borta!!!!!!
    Vilken fixare i gårdsbutiken, skall bli kul att besöka den!
    Ha en fortsatt bra dag, Du o Din familj! önskar Margareta

    SvaraRadera
  2. hej! Oh, vad läckert med jordgubbar! Hoppas man får smaka svenska snart!
    Ang. kirskål: har läst att man ej ska dra upp dem så att rötterna slits av i marken. detta gör bara att det växer ut mer blad från där roten gick av! Bäst är kanske att försöka gräva upp, eller kväva med plast..
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Åh, jordgubbar o bubbel, det e sommar det!! Prova oxå att mosa frysta jordgubbar i ett glas, häll på rödvin o till sist lite sprite...det e oxå mumma för riktigt varma sommardagar!
    O kirskål har jag tyvärr inga tips om hur man får bort...jag vet inte ens vad det är..det e inget som finns i mina zinkkrukor runt huset i alla fall! Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder du ser ut att ha heft en härlig nationaldag! Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Trevlig blogg du har. Jag hittade hit genom din tävling men kommer bli en ständig följare nu.
    Ang. kirskål har jag hört att man kan kväva den genom att lägga tidningspapper över dom tidigt på våren innan dom kommit igång, tror dock man får göra så några år.
    Ha det gott! Mia

    SvaraRadera
  6. Jag har gett upp vad det gäller kirskålen , den är ju helt hopplös att bli av med !!! vi har hela trädgården full ! Får du in tips , så får du gärna dela med dig av dom .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera