tisdag 26 juli 2011

Nu är det mycket....



 Känner mig som värsta dåliga blogg kompisen just nu.
Men just nu tar förberedandet inför öppningen av Gårdsbutiken
väldigt mycket tid.
Vilket är väldigt kul, men det innebär att annat får stå åt sidan.
Väntar på varor från England, Danmark och USA.
Hoppas innerligt att det kommer innan öppning.
Just nu ser det inte så ljust ut.
Men men, då får vi klara oss på det som finns.

Så här är det i butiken nu....



Ett KAOS med andra ord.
Men det blir nog bra.
Har ju lite tid på mig.


Har ni sett på den här vackra Pionen som jag lyckats torka.
Tycker den är så vacker.


Den får stå i en gammal Apotekets flaska på hyllan i vardagsrummet.
(har ändrat om där inne, det får ni se en annan dag)
Den står bredvid min mormors barndomsskor.
Som jag bara älskar.

Nej ut och jobba igen.......

Sen är det packning som gäller för i morgon drar vi till
Sälen.
Skall bli jättekul att komma ditt sommartid.
Har ju bara varit där på vintern annars.
Nu skall vi bada på Experium, ta oss upp till toppen och fika.
Och en massa annat mysigt.
Efter det bär det av till bästisen och hennes familj  i Karlstad
och lite mys där.
Kanske gör jag något inlägg....men bara kanske.
Annars läser jag era inlägg denna vecka och myser med ett glas Rosé

Kramelikram
Icka

10 kommentarer:

  1. Är så nyfiken på hur det blir i butiken!
    Ha det fint i Sälen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jättefint att du har torkat den vackra Pionen, och satt den i en glasflaska....Kram J

    SvaraRadera
  3. Fint, som vanligt, på hyllan i rummet o överallt annars också! Ja, pioner är bara såååå härliga blommor, och vad jag väntar på öppnandet av Gårdsbutiken, kommer att bli jättefint därinne!

    Ha nu en jättebra o härlig resa! Tänk på mej när ni är i Sälen, på min underbara fikaplats! Kul att vara där både vinter-o sommartid! Många aktiviteter för hela er underbara familj, ha det så kul o var rädda om er!
    Många, många kramar från OSS!

    SvaraRadera
  4. Kommer bli så bra hjärtat. Finaste gårdsbutiken. Härliga bilder och vilken vacker pion. Ha de nu så bäst på semestern och njut ordentligt...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Ni e så välkomna så!!!!!

    SvaraRadera
  6. Du är bara SÅ gullig! TACK för den fina presenten som låg och väntade hemma efter några dagar på resande fot! KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Tack, jag är jätte nöjd. Härligt att du också fått tillåtelse till detta :).
    Jag använde Alcros golvfärg entre, hur bra som helst.

    Hoppas du har en skön semester!
    Kram johanna

    SvaraRadera
  8. Det ser lovande ut i gårdsbutiken, synd att jag har lite för långt för att åka och hälsa på! =)
    Pionen är underbar, hade ingen aning om att man kan torka dem, det måste jag prova nästa sommar, tack för tipset!

    Kram Emma - Emmas Vita Drömmar

    SvaraRadera
  9. Gomorron
    Jag bor två mil utanför Karlstad, då kanske jag såg dig när jag var i stan. Så vacker pion, jag har aldrig lyckats torka något som blivit så fint. Hoppas dina leveranser kommer snart .
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej Vännen!
    Åh det kommer bli jättefint i din gårdsbutik!! Jag ska hänga på låset på lördag;)

    Det låter som ni har det trevligt, här hemma målar vi så penslarna glöder..jobbigt, men fint blir det:)

    Vi ses och hörs!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera