söndag 28 augusti 2011

Formex


 
(bilder Greengate)

Denna veckan som kommer 
är det dags för Formex mässan i Stockholm.
Jag och kärleken åker upp på Onsdag.
Dagen innan den startar.
Vi passar på att ta en mys dag tillsammans,
och sedan kör vi Formex på torsdag och fredag.
Det skall bli så roligt.
Känns som man har lite mer kött på benen denna gången.
Förra gången vi var uppe var vår första gång som inköpare.
Man kände sig som Bambi på hal is
och det var intryck över allt och svårt att sålla och välja.

Men nu vet jag mer vad jag vill ha !!
Skall bl a ta in Greengate.
Köper inte in av deras vår/sommarkollektion 
för jag är faktiskt ingen jätte fan av den och har aldrig varit.
Däremot höst/vinter kollektionen
den tycker jag alltid dom lyckas med.
I alla år har det varit så, även när jag inte köpte in till butiken
så har jag bara handlat till mig själv av höst/vinter.

Det kommer mycket plommon lila i år.
 (bilder Greengate)

Även toner i Rosa/Brunt/Blått
(bild Greengate)

Det "klassiska Beige"
 
(bild Greengate)


Läckert koppställ i rött och plädar i starka färger
(bild Greengate)

Och givetvis lite Jul !!
(bild Greengate)

Vad tycker ni om Greengate alltid kul att höra
och är det någon mer som skall dit?

Nej nu är det dags att krypa till kojs.
Sov gott !!
 Tjipp



6 kommentarer:

  1. Det låter ju hur mysigt som helst!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Så spännande och åka till mässan, och säkert lite svårt och välja bland allt fint. Jag gillar Green gate men har ändå inte mycket av deras saker. Jättefint porslin på sista bilden.
    Ha så roligt nu.
    Kramar
    AnnaMaria
    Ps, och tack för din gulliga kommentar

    SvaraRadera
  3. Åh så fint. Ja jag önskar att jag en gång ska få gå på den mässan. Älskar deras poslin fast är lite som du att jag inte gillar allt för mycket färg och blomster. Hoppas ni får de supermysigt nu..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt fina grejer!!
    Hoppas att ni får en underbar helg i Stockholm, gud så mysigt!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Önskar er en riktigt mysig helg! O vilket fint porslin på bilderna, kram
    från mej!

    SvaraRadera
  6. Det ska bli kul att se vad du har fyllt upp förrådet och vinden med när du kommer hem! ;-) Hoppas ni haft en skön dag tillsammans, du och M. KRAM!

    SvaraRadera