söndag 27 november 2011

Framsidan Klar......check


 Godkväll i stugan godingar.
Det duggar inte tätt just nu med inlägg.
Men dagarna går i ett känns det som
med alla förberedelser inför advent, jul mm.
Dessutom är vi en väldigt viktig 7-års dag 
nästa helg som skall planeras.
Vi har också hunnit med en sväng till Helsingör 
och igår hade vi julfest.
(Bildbevis kommer)

Men idag blir det bildkavalkad på min framsida som nu är julpyntad.
 Jag älskar att ha en massa granris och ljusslingor.
Och nya kälken passar också bra in .
Den är verkligen helt underbar

 Min dörr har blivit svart.
Istället för hemsk blå som den var innan.


Köpte lite säckväv och snodde kring vita krukan 
Blev lite mysigt.
 
Nu skall jag göra min adventsljusstake.
Måste alltid göra en egen varje år.
(men köper gärna en också, så fint med fler tycker jag)
Men den får ni se i morgon


Välkommen hem till mig !
Kramelikram

11 kommentarer:

  1. Du har gjort det så fint,. en sak saknas.. Snön :)

    Trevligt med 7-års dag <3

    Önskar er en härlig första advent massa kramar

    SvaraRadera
  2. jättesnyggt, och som svar på din fråga om jag själv har stjärnorna så tyvärr- men de är helt underbara....Önskar dig en fin första advent. kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Ska bege mig ut också och leta granris tänkte jag. Önskar dig en skön adventshelg!

    SvaraRadera
  4. Sömnlös kl tre på natten, då kikar jag över till dig och åh, vad fint DU har gjort!! :-) Kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint, så välkomnande, ja, o så Snö, den vill vi ska komma snart!
    Önskar en härlig första advent, kramar

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort vid entrèn, som gäst hos dig blir man stående länge ute och bara titta.
    Ha en härlig adventssöndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Men va fiiint!! Du är så duktig! Fick en massa inspiration nu! Tack! :) Önskar dig en fin första advent! Kram Mita

    SvaraRadera
  8. Har ni målat dörren själva, eller har ni lämnat in den någonstans?

    Advents hälsningar Linda

    SvaraRadera
  9. Så mysigt du har gjort det ser jätte välkomnande ut. Jag har inte orkat släpa hem granris ännu. Detta trots att skogen är precis utanför knuten.
    Trevlig advent!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  10. Åh så fint o mysigt du gjort!
    Nu måste jag nog pynta lite till...! =)

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera