fredag 18 november 2011

Pepparkaksbak


Godkväll på er alla !!
Här hemma är vi fortfarande halv vissna.
Men ett pepparkaksbak orkade vi med idag.
(Många gånger så har ju barnen mer energi än oss vuxna)
Det var riktigt, riktigt mysigt 
och nu så längtar man rejält till Julen.
Gör inte ni? 

I bakgrunden hade vi på Michael Bubles nya julskiva.
Så mysig, den skall ni verkligen inhandla.
Älskar hans röst.

I helgen åker förhoppningsvis ljusstakar upp.
Om ork finns skall tilläggas.
Hyacinter är också inhandlade samt Myrsine träd.
Tycker det passar så fint ihop på julen.

Efter bak var det dags för smak.....


Riktigt gott var det.
Kunde inte heller låt bli att ta in en av
butikens nya små lyktor.
Visst är den ljuvlig !!
Slängde bara ner lite mossa i den men man kan
ju pynta med hur mkt roligt som helst.
Kottar, äpplen, band mm
(Hoppas kunna lägga in den på nätbutiken i helgen)


Och här sitter jag med min nya OnePiece
som bara är så underbar.
Jag skulle lätt kunna ha fler och bara gå i dom här på hösten/vintern
Visst är mönstret vackert.

Nej nu blir det sängen.
I morgon lägger jag upp vinnaren av min tävling.
Så roligt att det är så många som vill vara med.
Sov gott alla godingar
Kram

8 kommentarer:

  1. mysigt me pepparkaksbak, luktar ju så gott. Visst är de så, dom små kan ju ha 39 graders feber o va rätt pigga en annan skulle ju ligga halv dö i sängen... Söt ljusstake. Krya på dig nu! Kramen

    SvaraRadera
  2. Åhh så himla mysigt med pepparkaksbak, och så go och mysig du ser ut i din dress;) varm kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Så härligt!! o mysigt med pepparkaksbak, jag längtar också efter advent o jul! O när man ser dessa underbara bilder, jaaa, ha nu en underbar helg, kramar till er alla! från mej!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, nu får man alltså börja med julpyslandet, har funderat lite på vart "gränsen" går för alla julsaker, men nu när jag såg ditt pepperkaksbak kände jag att det var dags. :) Kram sandra.

    SvaraRadera
  5. Åh, pepparkaksbak var modigt gjort! Vad tråkigt att ni varit sjuka, vi hann ju aldrig med en fika. Men det gör vi kanske efter nyår, för som det ser ut nu får jag ingen förlängning av mitt vikariat....:-( Kram och trevlig helg!
    Lyktan var görsöt.

    SvaraRadera
  6. Så mysigt det låter med pepparkaksbak :o) Jag bakade lussekatter i torsdags som stora flickan hade med sig i skolan och bjöd sina danska klasskamrater på. Det var uppskattat :o)
    Hela satsen gick åt, så det får bli en sats till närmre lucia.

    Hoppas att ni mår bättre och får njuta av en mysig helg. Man kan ju nästan inte annat i din nya fina dräkt ;o)))
    Kram på dig vännen och krya på Er!
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Tusen tack för din fina hälsning. <3
    Så mysigt med julbak, ett måste inför jul! =)
    Visst har jag inhandlat mina "minikransar" på Ica (Kvantum) så de borde nog finnas på Maxi också, där har de ju ALLT! ;)
    Önskar dig en supermysig helg i din fina OnePiece. Avis? Näääärå! ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. For en herlig kosedress! Den var nydelig og du passet den perfekt:) Ønsker deg en god ny uke. Klem Ellen.

    SvaraRadera