onsdag 18 januari 2012

Lite nytt i köket


 Lite nytt behövdes i köket tyckte jag.
Tog bort tallrikshyllan
och satt dit 3 st IKEA hyllor 
som jag lämnat in för målning.
Blev riktigt bra tycker jag.

  Lite nya krukor i mina fönster blev det oxå.

 Köpte dom på Blomsterlandet för en 
relativt billig peng.
Visst är dom fina?

 På en av hyllorna står givetvis min 
alldeles alldeles underbara gamla äggalåda
från 1906.
Den har till och med ett patent nummer.
Inga ägg i ännu men snart så.
Har hört att man inte behöver ha ägg i kylen
någon som vet om det stämmer?
Annars blir det "fake" ägg.

 Ny tavla ställdes upp med.
Motivet köpte jag på IKEA för en väldigt väldigt billig peng.
Ramen hade jag sen innan.
Läckert motiv eller hur?
Riktigt "köksigt"....


 Tavlan står bakom vår häll.
Och ny fattas det bara en ny Espresso maskin.
Den här har 10 år på nacken och har gjort sitt.
Vet inte vad jag vill ha bara.
Någon som har ett bra tips?

Tjingtjingeling


4 kommentarer:

  1. Hej goa,,Jisses så snyggt du fått till de. Tror att man kan ha ägg framme ett tag men inte hur länge som helst. Underbar låda. Fint kök du har, vill också ha ett kök. Men men. Kan inte ett dugg om såna där kaffemaskiner jag hade nog tyvärr bara köpt den som var snyggast. Söta krukor också. Man börjar få lite vårfeelings eller hur. Suget efter lite färg börjar komma. Men de dröjer väl. Ha en fortsatt fin kväll nu i ditt fina kök..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev- tänk vad hyllor kan göra! Gillar tavlan. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Gokväll!
    Ägg undran.. jag förvarar mina ägg ute på köksbänken i fina skålar! Inget har varit dåligt men det är klart dom går åt ganska fort här hemma oxå... Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Lika läckert som vanligt, fina krukor som ger lite vårkänsla.
    När det gäller ÄGG, i affären ligger de ju alltid framme i rumstemp.
    Men det är ju stor åtgång, så ...ja, vet inte.
    I vilket fall som helst många kramar från OSS!

    SvaraRadera