tisdag 17 januari 2012

Vi har fått barn................


Hej på er !!!
Den här lilla godingen har vi i vår familj fått
som Fadder barn.
Han heter Elenilson, fyllde 7 år i Fredags
och bor i ett slum område med sina föräldrar och 2 syskon
i Brasilien.

Dom bor i ett hus gjort av tegelstenar och stampade jordgolv
och lever på ca 40 Dollar i månaden.

Vi har länge pratat om att vi vill ha ett Fadder barn jag och Micke.
Ett barn som man kan följa.
Det känns helt fantastiskt och även om vi inte känner honom eller har träffat honom
så har han blivit en del av vår familj på något sätt.

Vi sätter in 230:- i månaden till Elenilson och hans familj varje månad.
Vilket gör att dom får mat, tandläkare, mediciner mm.
Sen kommer vi även att sätta in extra vid jul mm och
skicka lite paket och presenter till honom.

Våra egna barn tycker att det är jätte spännande, framför allt den 
äldre killen som förstår lite mer.
Jag tror att det är viktigt att dom får se att alla barn inte har det lika bra.
Att det finns mer än bara, fotbollskort, tv spel mm.

Tänk er att 230:- kan göra så stor skillnad.
Jag antar att det är en bråkdel av de flesta av oss 
inredningstokiga lägger på prylar till hemmet varje månad.
(som vi många gånger inte behöver)

Det skall bli jättekul att få följa Elenilson och hans utveckling.

Är du intresserad själv av att ha ett Fadder barn
kan du gå in på länken HÄR
och läsa lite mer.

Nu blir det kaffe med vanilj yoghurt 
och hemma gjord müsli  för mig.

Ni alla fina får ett fång Tulpaner.
Ge er själva en underbar dag.

Kram


3 kommentarer:

  1. Vilken god gärning att skaffa ett fadderbarn! Nu inspirerade du mig oxå, jag och Peter har ju inga gemensamma barn men ett fadderbarn kan vi ju ha ihop:) Ska prata med honom om detta ikväll!

    Vilka fina tulpaner, tack sötaste du!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Så fint av er familj! En god gärning har ni gjort och inte vilken som helst!
    Så spännande att kunna följa pojken i framtiden, en liten going!
    Tack för jättefin bukett!! kram från Mej!

    SvaraRadera
  3. Han är så vacker, Min fästman har några rötter där i Brazilien eller rättare sagt hans mormor.. KRam på er bästa familjen.

    SvaraRadera