onsdag 22 augusti 2012

Formex Hösten 2012

IB Laursen Formex 2012
 Hej på er godingar !!!
Nu blir det äntligen lite uppdatering här på Bloggen.
Dagarna bara svischar iväg och går i ett känns det som.
I helgen som gick var det Formex mässa i Stockholm
Inredning & Design för alla i branschen, 
inköpare, stylister och Inredare.

Själv var jag uppe för att få inspiration,
 se lite nytt och göra lite inköp.
Jösses säger jag bara, vad det är mycket.
Nästan för mycket om ni frågar mig.
Så många utställare och många produkter 
som alla ser likadana ut faktiskt.

Det gäller verkligen att ställa in skärpan på glasögonen och sålla.
Ögat blir mättat ganska fort och tillslut känns det som 
man sett samma saker 10 gånger om.

Sen tycker jag personligen att det är ganska skönt 
att landa i sina intryck.
Ta med intrycken hem och sedan 
bestämma sig för vad man vill köpa in.
Hitta guldkornen och de produkter som fastande i hjärtat.
Annars är det lätt att det blir en massa impuls inköp. 
Många gånger hör man:
"Beställ NU fort, annars kan jag inte garantera att du får något.
Då slår jag bakut.
"Nähä då skall  fröken Höljer inte ha nåt"
Då får det kvitta.
Jag går inte under jorden om jag inte 
får just de kopparna eller servetterna.
Sån är jag, men det är bara min personliga åsikt.

Men visst har jag mina favorit montrar.
IB Laursen är absolut en sån.
Jag skulle bara kunna gå där.
Det är så mycket fint, det finns allt.
Och då menar jag allt.
Och underbart härlig personal.
Så låter en ta sin tid, pushar inte på utan ger en utrymme.
Det gör så mycket.
Halva min tid på mässan spenderades nog i deras monter.
Dom kanske undrade var det var för nöt som sprang in och ut där hela tiden.

Därför skall ni idag få se ett gäng härliga bilder 
från IB Laursens monter.
Det blir ett axplock för jag har så många.
Sen blir det från andra leverantörer med.

Så håll till godo.


Mycket går går i dova jordfärger
Supersnygg "låda" att ha arrangemang eller ljus i

Lite av julen hos IB, schysst med blått tycker jag
Det är väldigt populärt med fat, ljusstakar mm i trä

Vackra kuddar
Snygg plåt låda som de fiffigt hängt upp på väggen
Vackra korgar med kottar och kulor i, fint till jul

Underbar fåtölj i grovt linnetyg som går att tvätta.
 I morgon kommer det mer bilder både från IB
och från en annan härlig leverantör, Greengate.

Ha en härlig kväll mina vänner
Kramelikram
Icka


















3 kommentarer:

  1. Så fina och inspirerande bilder....Tack för inspirationen. Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh ja vem hade inte kunnat tillbringa all tid där...Så mycket underbart fint, lugna fina färger,,,Vilken dröm att knalla runt där...Nää man ska inte köpa grisen i säcken eller hur...Ha de så bäst hjärtat...

    Kramar LIsa

    SvaraRadera
  3. Det är jätteroligt och se bilder från mässan, jag var ju inte där, och har aldrig varit heller för den delen. Förstår att det är mycket och bestämma på kort tid, för det finns ju väldigt mycket fint! Nu är kulramen skickad till tjejen som fyllde år, ska visa när jag vet hon fått den.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera