onsdag 29 augusti 2012

Hösten är på intågande

Vackra färger på buskarnas bär 
"Undra om pinnen jag kastat i flyter"  
 Vildvuxna äppelträd och vacker höstljung överallt i skogen

Efter massor av regn är det mycket vatten i vår lilla bäck i skogen
Vår minsta lilla prins C

  Hej på er !!!
Visst känns det som att hösten är på G.
Luften blir annorlunda, det regnar mer 
och massor av underbara färger i skogen.

Jag och lilleman tog en tur till lilla bäcken häromdagen
när pappa och den stora prinsen var på hockey.
Vi stannade vid lilla bäcken som finns i skogen där vi bor.
Där är det alltid spännande att kasta pinnar och sten i vattnet
för att se om det flyter, och leka riddare.
Det var precis vad vi gjorde.

Luften var så härligt frisk och man kan börja se 
förändringarna som sker i skogen på hösten.
Massor av vacker ljung överallt, vilda äppelträd
med massor av äpplen.
Och bären på buskarna i olika skiftningar av rött/orange

Visst är det härligt.
Jag fullkomligt njuter av denna tiden.
man får energi till att börja höst bona hemma.
Med lyktor, gardiner, mattor och växter.

Så idag får det bli en tur till Blomsterlandet 
och kika på lite höstblommor att plantera.

Skall bl a kika på den här skönheten
Kärleksört.
Tycker den är så vacker med sina färger.
Och den är hållbar.

Ha nu en härlig onsdag och ta hand om dig
 Kram
Icka
 

3 kommentarer:

  1. Så vackra höstbilder vännen, hoppas allt är bra med dig! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig ganska beredd på hösten, men hade gärna tagit en vecka på någon vacker grekisk ö. Det är jag värd tycker jag!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så härliga sensommar-höstbilder o vilken liten going- lille riddaren!
    Vackert med kärleksört o dom står sig länge, får väl köpa lite för mina i uteplanteringen har fått besök av ........ja, det tror jag, växten verkar lite blek om nosen! kram o ha en bra dag alla där hemma!

    SvaraRadera