fredag 10 augusti 2012

Vintage Franska Cafe Au Lait Skålar


Hej på er !!
Hoppas ni haft en fin vecka.

 Äntligen har jag fått in dessa underbara svårhittade
Cafe Au Lait Skålar från 30-talets Frankrike.
Det finns i olika storlekar och mönster.
Men en ett par saker har har de gemensamt:
Från ca 30-talet, Franska och vita med underbart guldmönster.
Många kallar mönstret:
"Golden Fleur de Lys"
Om det stämmer vet jag inte.
Men det låter vackert.
De är perfekta att ha kaffet, chokladen eller frukosten i.
Tänk er att ha kaffet i en sån här och bara mysa i soffan 
under nya pläden till hösten/vintern.
För att sedan ta fram den och ha jordgubbarna i till sommaren.
Eller varför inte stapla i varandra 
och ha stående framme på hyllan i köket. 

Tycker dom är så fina och det är något speciellt när det finns en historia bakom.

Du hittar dom i min butik Skimmelgården
Klicka HÄR 

Ha en underbar helg!!!



4 kommentarer:

  1. Dom är helt ljuvliga!!! Önskar dig en fin helg vännen. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina skålar,skulle inte ha något emot o dricka min latte i den
    Ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Hihi...kan du verkligen sätta ut de i butiken ;o) Vackra o svårfångade!!
    Hoppas att du har haft en mysig sommar med familjen!
    Nu är det inte länge tills jag slår upp portarna till butiken, 1-2 veckor bara :) Iiiii...snacka om spännande!!
    Hoppas du kommer igen en dag....

    Trevlig helg o kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Jättefina skålar!!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera