söndag 2 september 2012

Mickes goda Mûsli


Hej Hopp finingar
Hoppas ni haft en härlig helg.
Som de flesta helger nu för tiden går de i hockeyns tecken.
Härligt.

Idag tänkte jag dela med mig av ett recept av 
en underbart god mûsli som min man gör
och som är bus enkelt.

Det här är vad som behövs:
Blanda:
1 liter havre
1 dl vatten
ca 1/2 dl flytande honung
Kanel (efter eget tycke)
Valnötter (hackade)
Hasselnötter (hackade)

När du blandat detta i en bunke lägg ut på en plåt.
In i ungen ca 15 min  på 175 grader.
(Rör om efter halva tiden)

Ta sedan ut, låt svalna.
Blanda sedan i:
Russin (efter eget tycke)
Torkad frukt (efter egen smak & tycke)

Lägg  i en vacker glasburk

Voíla
Nu har du en underbar god mûsli.
Jättegod att blanda med vanilj yoghurt eller äpple/kanel yoghurt.

Kram Kram
 

 
 

9 kommentarer:

  1. Ååå vad gott det lät.Kul när männen fixar och grejar i köket.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Toppengott, äter det nästan var dag, men inte Mickes recept riktigt, får pröva det! Gott o nyttigt, kramar

    SvaraRadera
  3. Låter supergott och enkelt, kanske dags att göra egen snart ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Älskar hemmagjord musli! Har en som jag brukar göra, dotter älskar den. Får nog göra den snart. Tack för påminningen!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Så gott det lät- och snygga bilder!!! Kramar vännen

    SvaraRadera
  6. Å den måste jag prova! Jag äter ju fil och flingor varje morgon, och börjar liksom tröttna på Corn Flakes. :-)
    Kan vi inte ses snart?? KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Låter jättegott!!

    Ha en fortsatt trevlig helg Vännen,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Det är ju så gott med hemmagjord musli. Gör också egen då och då, min Ella älskar den.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Heeej vännen!
    Hur har du det?? Här är det bara bra, stormigt och höstigt. Dock liiiite mysigt ändå med alla tända ljus :)
    Musli har jag tänkt göra såååå många gånger, men aldrig fått tummen ur.... Men nu måste jag bara pröva. Har ju alla ingredienser hemma!!

    Ha en finfin onsdag sötis!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera