torsdag 22 november 2012

Vi donerar till Barncancerfonden

Julen är här på Skimmelgården

Vi firar den med att:
 
Ge dig 10% på hela ditt köp
ange kod "jul2012" i kassan
 
Vi kommer även att donera 5% av totala försäljningssumman
hos Skimmelgården fram tills 16 dec till
 
 
Hej på er alla fina !!
Visst är det härligt att Advent & Julen närmar sig med
STORMSTEG !!!!
 
Jag bara älskar denna tid vi har framför oss nu.
Med mys, god mat, blommor, släkt & vänner
 
Men jag tycker också att det är viktigt att komma ihåg vad som ÄR viktigt:
Familjen livet & hälsan.
Det är så lätt att man bara tar det för givet
och bara stressar på inför jul med allt var det innebär.

I år ville vi på Skimmelgården göra något för dem som 
inte har det lika lätt.
Vi brukar alltid från vår familj lämna våra leksaker
till Drottnings Silvias Barnsjukhus här i Gbg.
Något som jag uppmanar fler att göra då jag vet att det behövs.
Men jag ville även göra något från 
Skimmelgården
Och då föddes tanken med att donera en del av vinsten.

Det är inte lätt att veta vad man skall välja men 
i år blir det till förmån till Barncancerfonden.

Jag hoppas att du som jag vill vara med att ge.
 
Ta hand om er !!
Kram
Icka

3 kommentarer:

  1. Vilken fin gest!

    Vi bodde på Drottning Silvias Barnsjukhus när Ludvig föddes. Ett väldigt bra val att lämna leksaker dit. Uppskattas verkligen av de som är där. Tyvärr var det många leksaker som fick fötter och gick ifrån väntrummen. Gjorde mig så arg när personalen berättade det.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fin tanke & idé Erika!
    Tänk om fler företag i vårt samhälle kunde göra detsamma...
    Hoppas att ni får en fantastiskt underbar december.. Var rädda om er! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!
    Vilken fin gest att skänka en del av vinsten till Barncancerfonden:)

    Måste bara berätta om när jag var på ICA Maxi i Lerum häromdagen, stod vid fruktavdelningen och det var en tjej där som jag tyckte tittade så på mig..till slut kom hon fram o frågade vaar jag hade köpt mina läckra stövlar!!;) Sa att de kom från Skimmelgården, hon skrev upp namnet o skulle gå in på din sida o kika:)
    De är såå sköna o bekväma!

    Ha en mysig adventshelg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera