måndag 21 januari 2013

Jag kan liksom inte låta bli


Underbara kuddar och plädar i vackert mönster

 Yes please, I want it all


Ljuvliga kapsylöppnare i retro stil



Hej på er alla fina.
Hoppas ni haft en härlig helg.
Här har den gått i ett.
Hockey och födelsedagsfirande av kärleken som 
fyllde år tidigare i veckan.

I år hade jag tänkt att vara stark och stålsätta mig.
Stå emot alla läckra färger som kommer på
 allt porslin, kuddar & tyger.
I år skulle bli året då Ickas hem enbart skulle gå i 
vitt, vitt & vitt med lite inslag av 
zink, grå, & svart.

ELLER HUR !?!?!?

Det går ju inte bara att värja sig mot allt vackert som kommer.
Jag kan tycka det är jobbigt ibland.
Jag vill liksom ha lite av allt, av varje färg.
Ändrar mig hela tiden på vad jag vill ha.
Känner ni igen det?

Allt skall liksom bli så "rätt"
Men det blir bara jobbigt tycker jag.
Det blir en slags prestationsångest och stress
Så nu får det bli ett annat tänk.

Typ:

Äh strunt i vad andra ha (ni alla underbara bloggare) och hur 
fint dom har det hemma med allt vitt, vitt & vitt.
Det funkar inte i Ickas värld.
NOPE

Här har vi det vi tycker om
färg eller inte.
Bara det känns rätt i magen.

Och tittar man på det vackra som Greengate
kommer med i årets sommar kollektion 
känns det hel rätt i magen.

I alla fall just nu

Kram på er





1 kommentar:

  1. Åh så mycket fint!
    Det är så vackert med pasteller och blommor! :)

    SvaraRadera